Få styr på, hvornår der er tale om forretningsoplysninger, der kan undtages fra aktindsigt.

Som ansat i f.eks. en kommune eller et offentligt ejet forsyningsselskab oplever du muligvis at modtage anmodninger om aktindsigt i kontrakter, fakturaer eller tilbud afgivet i forbindelse med udbud mv.

Når anmodninger om aktindsigt skal behandles, skal man både tage hensyn til den, der anmoder om aktindsigt, og til den leverandør, hvis oplysninger, der anmodes om aktindsigt i. Det er ikke ualmindeligt, at leverandøren modsætter sig indsigt i oplysningerne ud fra betragtningen om, at der er tale om forretningsoplysninger.

Vi giver dig derfor et nærmere indblik i, hvornår der er tale om forretningsoplysninger, der kan undtages fra aktindsigt. Derudover har vi fokus på nyeste praksis, og du får tips og tricks til den praktiske behandling.

Vi kommer ind på følgende spørgsmål:

  • Hvilket lovgrundlag skal anmodningerne om aktindsigt behandles efter
  • Hvilke oplysninger kan undtages fra aktindsigt
  • Hvordan foregår processen fra A-Z.

Målgruppe

Ansatte i kommuner, forsyninger og andre offentlige myndigheder, som beskæftiger sig med behandlingen af anmodninger om aktindsigt.

Forplejning

Der serveres kaffe/te, kage og frugt til arrangementet.

Kontakt

BA.jur. Oliver Arieli
Sekretær Trine Lindenskov Andersen

Oplægsholdere

Mia Ceric

Advokat

Simone Reinhardt Nielsen

Advokatfuldmægtig