Hjemmearbejdspladser under Covid-19 og seneste ansættelsesretlige nyheder. Kom og hør, hvad du som arbejdsgiver skal være opmærksom på, når dine medarbejdere arbejder hjemmefra.

Har din virksomhed styr på arbejdsmiljøreglerne og GDPR, når dine medarbejdere arbejder hjemmefra?

På grund af Covid-19 har mange medarbejdere udført arbejde hjemmefra. Selvom flere efterhånden er vendt tilbage til deres normale arbejdspladser, er der stadig medarbejdere, der arbejder hjemmefra. Det er vores erfaring, at hjemmearbejde under Covid-19 generelt har været vellykket, og flere virksomheder lader fortsat deres medarbejdere arbejde skiftevis hjemme og på arbejdspladsen.

Når medarbejderne arbejder hjemmefra, gælder arbejdsmiljølovens regler om fx indretning, arbejdstid og daglig hvile og GDPR om medarbejdernes håndtering af personoplysninger stadigvæk.

Dette stiller store krav til arbejdsgivernes ansvar, da det er sværere at føre tilsyn med overholdelse af reglerne, når medarbejderne arbejder hjemmefra.

Du vil også få de seneste ansættelsesretlige nyheder på dette go'morgenmøde.

Målgruppe

Personalechefer, personalejurister, personalekonsulenter og andre, der som arbejdsgiver beskæftiger sig med arbejdsmiljø og behandling af personoplysninger.

Forplejning

Morgenmad og Kaffe/the/vand/juice

Kontakt

Ba.jur Marie Sylvest Fosbo

Video og billeder

Vi gør opmærksom på, at der kan blive taget situationsbilleder og optaget video under arrangementet, som kan blive brugt i markedsføringsøjemed.

Oplægsholdere

Jonas Enkegaard

Partner

Birgitte Toxværd

Partner