Vi ser nærmere på sammenhængen mellem it-udbud og digital forvaltning, og hvordan de spiller sammen i praksis.

Digitaliseringen af sagsgangene i offentlige myndigheder bliver mere og mere omfattende og har da også store potentielle fordele, blandt andet i form af ressourcebesparelser og ensartet sagsbehandling. Når en offentlig myndighed indkøber et nyt it-system, er det imidlertid vigtigt at være opmærksom på kravene i den digitale forvaltning allerede ved udbuddet. Vi ser derfor nærmere på, hvordan man udarbejder et it-udbud, der tager højde for den digitale forvaltning i praksis.

Hortens specialister kommer blandt andet ind på:

  • Hvilke forvaltningsretlige krav man skal være opmærksom på, når man indkøber it-systemer.
  • Hvordan man i praksis kan tage højde for de forvaltningsretlige krav i udbudsprocessen, herunder i forhold til kravsspecifikationen.

Målgruppe

Alle, der arbejder med udbud som ordregivere eller rådgivere samt virksomheder, der afgiver tilbud.

PRAKTISK INFORMATION

  • Vi afholder webinaret via GoToWebinar. Vi sender en e-mail med et link til webinaret, når du tilmelder dig.
  • Du kan til enhver tid framelde dig ved at trykke på afmeldingslinket i mails fra GoToWebinar.

Kontakt

Arrangementskoordinator Stine Thejll

Oplægsholdere

Anne Katrine Elkjær-Holm

Advokat

Emilie Loiborg

Advokatfuldmægtig