SKARP HR BUSINESS PARTNER DER TALER FORRETNINGENS SPROG (København)

"Karma er også en lov". Sådan lyder et af vores vigtigste budskaber, når vi skal tiltrække de fagligt dygtigste og ikke mindst mest forretningsorienterede og empatiske jurister til vores 350 personer store advokatvirksomhed. For mens vi ser de faglige kvalifikationer som en selvfølge, er det de menneskelige, vi er forankret i. Vores branche står midt i en spændende udvikling, som Horten gerne vil bidrage positivt til. Mennesker er vores eneste aktiv, og derfor spiller HR-teamet en helt afgørende rolle i virksomhedens retning fremover.

VI TILBYDER IKKE KUN EN KARRIERE I EN SPÆNDENDE BRANCHE, MEN OGSÅ EN SOLID PLADS I ET VELFUNGERENDE TEAM
Din indsats som HR Business Partner er en afgørende brik i ledernes arbejde med at samle det rette team, udvikle medarbejderne og skabe sammenhængskraft i og på tværs af afdelingerne, så vi kan levere den højeste kvalitet til vores kunder.
Du og vores anden HR Business Partner vil dele HR-ansvaret for Hortens stabs- og juridiske afdelinger mellem jer. Du vil dermed blive nærmeste sparringspartner på HR-området for især afdelingslederne, men vil også komme tæt på alle lederteams og deres medarbejdere i “dine” afdelinger.

Din hverdag vil være fyldt med opgaver, der spænder bredt og varierer mellem drift- og udviklingsopgaver. Det kræver, at du på kort tid skal kunne skifte mindset fra en meget "hands on"-tilgang til et mere overordnet og strategisk perspektiv. Mere specifikt vil følgende opgaver høre til dine ansvarsområder:

  -  Rekruttering: Samtaler, testtilbagemeldinger og dialog med afdelinger om ressourcebehov
  -  Employer branding: Fx afholdelse af eksterne arrangementer, messer og konferencer
  -  Medarbejder- og ledelsesudvikling: Bl.a. i form af oplæg og undervisning på kurser og afdelingsdage
  -  Medarbejder- og ledelsessparring: Foregår på alle niveauer i organisationen, fx i forbindelse med udviklingssamtaler
  -  Horten Academy: Udvikling af vores interne kursusudbud
  -  Strategiske indsatser: Udarbejdelse af udviklingskoncepter
  -  Ad hoc-opgaver: Såvel administrative som udviklingsorienterede

Du bliver en del af et team på fem, hvoraf to af dine kollegaer har ansvaret for de mere administrative opgaver i afdelingen og arbejder tæt sammen med HR Business Partnerne om bl.a. de mange steps i rekrutteringerne, kursusplanlægningen og de interne samtaler, vi deltager i.

Vi har et tæt samarbejde med direktøren og managing partner, og er helt afhængige af hinandens positive og fleksible indstilling i teamet.
Samtidig er vores arbejde betinget af gode relationer i hele huset, hvilket vi alle prioriterer højt – både på et fagligt og et personligt plan.

Horten er kendt for at have en god omgangstone på alle niveauer i organisationen. Og ud over et godt arbejdsmiljø og mulighed for både personlig og faglig udvikling, tilbyder vi dig også en fantastisk frokostordning lavet af husets kokke, mange sociale tilbud, betalt telefon og computer samt net-opkobling og skærm derhjemme.

VI HAR HØJE AMBITIONER PÅ VORES MEDARBEJDERES VEGNE
En strategisk, nysgerrig og forretningsorienteret profil, en stærk HR-værktøjskasse og en personlighed, der gør det let for dig at arbejde sammen med mange forskellige typer, er tre af de vigtigste ingredienser, vi leder efter i vores nye HR Business Partner.
Som vores nye kollega er det nødvendigt, at du har en relevant videregående uddannelse og minimum fem års erfaring fra en HR-funktion - meget gerne som HR Business Partner, hvor rekruttering, employer branding og ledelses- og medarbejderudvikling, bl.a. i form af facilitering og undervisning, har været en del af dine arbejdsopgaver. Har du erfaring fra en partnerdrevet virksomhed, er det en fordel. Det samme gælder, hvis du er certificeret i PAPI eller JTI/MBTI, som er en del af vores rekrutterings- og udviklingsværktøjer. Du holder dig opdateret på nyeste HR-viden, og du orienterer dig altid om, hvad forretningen har brug for, samtidig med at du udfordrer, når din viden og HR-faglighed gør, at du proaktivt kan byde ind med nye perspektiver.

En af dine styrker er, at du kan strukturere og prioritere din tid ved at gennemskue, hvordan opgaven skal skæres til. Samtidig kommer du gerne med nye initiativer og er vant til at arbejde procesorienteret og tænke i forandringsledelse. Jobbet fordrer, at du arbejder sammen med mange forskellige mennesker på tværs af niveauer og faggrupper. Derfor er det afgørende, at du er udadvendt med en god gennemslagskraft, og at du af natur er lyttende og skaber tillid omkring din person og din faglighed.

Jura er Hortens kerneforretning, hvorfor vi har de allerbedste eksperter at sparre med, når vi skal håndtere juridiske aspekter. Også derfor er vores fagligheder i HR sammensat af andre tilgange til HR end den juridiske, men vi skal alle kunne vores grundlæggende HR-jura.

VI SER FREM TIL AT HØRE FRA DIG
Matcher du jobbet, og synes du, det lyder spændende, så vil vi gerne høre fra dig. Deadline for ansøgning er den 15. august, men vi holder ansættelsessamtaler løbende, så send os din ansøgning så hurtigt som muligt. Søg online og vedhæft ansøgning, CV og eksamensbeviser. Vi opfordrer alle uanset køn, alder, handicap og etnisk baggrund til at søge stillingen. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at ringe til HR-chef Mette Meirup Gregersen på tlf. 5234 4384.

OM HORTEN
Horten er en advokatvirksomhed med over 65 års erfaring og 350 medarbejdere. Vi går til sagens kerne og har modet til at sige tingene ligeud. Det kræver dygtige medarbejdere, som er i stand til at forstå, overskue og gennemskue kundernes muligheder og udfordringer og omsætte det til værdifuld rådgivning. Derfor sørger vi for, at du som medarbejder kontinuerligt bliver udviklet og udfordret – uanset hvor du befinder dig i din karriere. Vores opskrift er mod, åbenhed og fremsynethed funderet i et stærkt og ambitiøst miljø med respekt for mennesker, og hvor den gode stemning råder.
 

Application Deadline: Sunday, August 15, 2021