Strategisk forretningsudviklingskonsulent med flair for tilbudsgivning (Hellerup)

Horten er et af Danmarks største og førende advokathuse og i vores afdeling for forretningsudvikling, søger vi en forretningsudviklingskonsulent, der skal være med til styrke markeds- og salgsindsatsen hos Horten. En stilling, som du kan være med til at forme.

Du bliver en del af et fagligt stærkt team på fem personer, der supporterer, rådgiver og leverer opgaver bredt inden for udrulning af vores strategi, markedsanalyse, branding og marketing, salgsplaner i vækstområder, tilbud samt events.

DU BINDER FORRETNINGSUDVIKLING OG KERNEFORRETNINGEN SAMMEN
I tæt samarbejde med forretningsudviklingschefen og vores afdelinger bliver du ansvarlig for at drive vores processer omkring (prioritering efter forventet tidsforbrug):

   -   Tilbud og pitches. Det bliver dit ansvar at koordinere, supportere og besvare udbud og pitches, store som små, i samarbejde med de involverede juridiske afdelinger og løbende optimere denne proces. Arbejdet kan være indsamling af baggrundsmateriale, levering af skabeloner, udarbejde udkast, kreative forslag, vinkler og insights samt selve koordineringen og opfølgningen på tværs af huset for at drive processen fremad. I en pitch- eller tilbudsproces arbejder vi tæt sammen både i afdelingen, med ledelsen og med vores kolleger på tværs af virksomheden, hvorfor stakeholdermanagement, overblik, øje for deadlines og opfølgning er nogle af dine kernekompetencer.

   -   Materiale til rankings. Ud over eksekvering af tilbud- og pitchprocesser bliver du hovedansvarlig for udarbejdelsen af materiale til de internationale opslagsværker, der rater advokatfirmaer som eks. Legal 500 og Chambers. En opgave, der foregår på engelsk, og hvor dine projektleder- og draftingskills bliver bragt i spil.

   -   Markedsanalyser og salgsplaner for vores vækstområder. Vi udvælger løbende nye områder, hvor vi ser potentiale for vækst. Her udvikler vi - sammen med forretningen – mål, planer for salgsmøder samt kommunikation og events. Dette arbejde kræver gode projektlederevner og tæft for samarbejde med forretningen.

   -   Udrulning af og opfølgning på strategiprojekter. Forretningsudvikling er projektkontor for implementeringen af vores strategi, som er blevet justeret i foråret 2022. Fremadrettet skal vi selv drive de projekter, som Forretningsudvikling er lead på, ligesom vi skal sikre opfølgning og fremdriftsrapportering på alle projekter.

Som forretningsudvikler er du en essentiel del af vores organisation og forretning, og du vil have en daglig berøring med store dele af firmaet via undervisning, opfølgning og sparring.


STÆRKE KOMMERCIELLE FORMIDLINGSKOMPETENCER OG RELEVANT ERFARING
Du er i stand til hurtigt at forstå og analysere kommercielle sammenhænge og efterfølgende formidle det enten på skrift eller visuelt. Du kan sætte dig i modtagerens sted og har forståelse for, hvad der er et ”vindende tilbud”. Mere konkret forventer vi, at du:

   -   Har en relevant videregående uddannelse
   -   Har 2-4 års relevant erhvervserfaring eller mere (studenterjob tæller med) – gerne fra konsulentbranchen eller fra en partnerdrevet virksomhed
   -   Har erfaring med projektledelse
   -   Er resultatorienteret og har et højt drive
   -   Formår at arbejde effektivt og bevare overblikket, samtidig med at du har øje for detaljen og stor kvalitetssans
   -   Trives med en bred kontaktflade og kan skabe gode relationer både internt og eksternt

   -   Trives med at arbejde i et miljø, hvor tingene går hurtigt, og hvor personlig opfølgning og sparring er et must og en fast del af hverdagen
   -   Skriver flydende på både dansk og engelsk
   -   Er ekspert i PowerPoint og Word og erfaren bruger af Excel

Erfaring med tilbudsudarbejdelse, markedsanalyse, salgsplanlægning og/eller strategiarbejde er en klar fordel.
Det er afgørende for din succes, at du ser et godt samarbejde som nødvendigt for at skabe kvalitet, og at du med en positiv og professionel attitude er villig til at løse alle former for opgaver - store som små og med korte deadlines, samt træde til, når kollegaer i afdelingen skal hjælpes. Ligeledes er du motiveret for at drive processerne fra A-Z samt at få fulgt dine opgaver og projekter helt til dørs.

ANSØGNING
Passer du til jobbet, og synes du, det lyder spændende, så vil vi gerne høre fra dig. Da vi løbende indkalder til samtaler og gerne vil indgå en aftale med den rette kandidat i løbet af juni måned, modtager vi gerne din ansøgning hurtigst muligt. Send os din ansøgning med relevante referencer, eksamensbeviser og CV via vores hjemmeside.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte forretningsudviklingschef Morten Hvid Pedersen på 5234 4068 eller på mhp@horten.dk.

OM HORTEN
Horten er blandt Danmarks førende advokatvirksomheder med en international profil. Vi rådgiver den offentlige sektor og erhvervslivet inden for alle juridiske specialer. Horten er en full-service advokatvirksomhed med over 60 års erfaring og 350 medarbejdere. Vi går til sagens kerne og bruger vores solide baggrund og mange tværgående ekspertområder til at skabe resultater for vores kunder. Vi har kontorer i Hellerup, Herning og Aarhus.