HR-konsulent med sans for detaljen (barselsvikariat, Hellerup)

En forretningsorienteret tilgang til HR og en særlig opmærksomhed på at yde vores mange dygtige kollegaer i huset en god sparring og professionel hjælp er noget af det, der kendetegner vores HR-team.

Vi er en af Danmarks største advokatvirksomheder og søger lige nu en ny kollega med administrativ sans og erfaring inden for HR – gerne med interesse for employer branding og kommunikation. Stillingen er et barselsvikariat og en fuldtidsstilling.

DEL AF ET VELFUNGERENDE TEAM
Som HR-konsulent hos os får du et godt indblik i en spændende branche, og du får ansvar for at løse en bred pallette af opgaver i en hverdag, hvor to dage sjældent ligner hinanden. Vi arbejder ud fra veldefinerede HR-processer tilpasset forretningen, men vi sætter en ære i altid at tilpasse os den aktuelle situation for at yde en professionel rådgivning til hver enkelt medarbejder og leder. Det er derfor en stor fordel, hvis du har øje for detaljen og er vant til at tænke forskellige scenarier igennem i din opgaveløsning.

Du bliver en del af et fagligt stærkt team på fem, der arbejder tæt sammen og nyder godt af hinandens positive og fleksible indstilling. Du står derfor aldrig alene med en problemstilling, der skal løses. Vi supporterer i fællesskab den øverste ledelse, hvilket giver et unikt indblik i forretningen, og du vil hurtigt opleve at få en stor kontaktflade og et tæt samarbejde med bl.a. vores kommunikations- og marketingafdeling.

Hortens employer branding-kampagne "Karma er også en lov" beskriver med få ord Hortens tilgang til både ansatte og kunder, for mens vi betragter gode faglige kvalifikationer som en selvfølgelighed, er det de menneskelige, vi er forankret i.

SELVSTÆNDIGE OPGAVER MED BREDT INDBLIK I EN SPÆNDENDE BRANCHE  
Arbejdsopgaverne spænder bredt inden for HR-administration og -koordinering, men mere konkret vil de bestå i at:

  • Tilrettelægge employer branding-arrangementer og karrieremesser samt være en del af Hortens SoMe-redaktion
  • Udarbejde ansættelseskontrakter, barselsaftaler og orlovsaftaler
  • Holde styr på til- og fratrædelser, herunder kommunikation med medarbejdere og ledere, opdatering på intranettet og samle månedlige overblik over personaleændringer
  • Koordinere MUS-processen i samarbejde med HR business partnerne samt indkalde til udviklings- og exit-samtaler
  • Ansvar for juristspecifikke administrative opgaver, der støtter vores juridiske medarbejdere i deres karriereveje fra stud.jur til advokatrollen. Fx hjælp til at søge autorisationer og optagelse på advokatuddannelsen og administrere overblik over retssagsprøver
  • Forberede årlig lønproces i samarbejde med HR-chefen (lønudbetaling håndteres af Hortens økonomiafdeling)
  • Undersøge og besvare små som store ad hoc-spørgsmål fra medarbejdere og ledere


STRUKTURERET OG EFFEKTIV MED ET OPTIMISTISK SIND
Vi forestiller os, at du har lidt eller nogen erfaring fra en tidligere HR-funktion eller er nyuddannet med erfaring fra et studiejob. Det er afgørende, at du ser dig selv som administrativ stærk, logisk tænkende og formår at balancere grundighed og effektivitet. Til gengæld står vi klar med grundig oplæring og support i den første tid.

En af dine styrker er, at du kan strukturere og prioritere din tid ved at gennemskue, hvordan opgaven skal skæres til. Det giver dig energi at have mange forskellige opgaver på dit bord, og du formår at bevare både overblikket og dit gode humør og give en hjælpende hånd med, hvor der er brug for det.

Du kommunikerer godt på skrift og er vant til at bruge især PowerPoint og Excel. Kendskab til grundlæggende HR-jura er også en fordel.

VI SER FREM TIL AT HØRE FRA DIG
Matcher du jobbet, og synes du, det lyder spændende, vil vi meget gerne høre fra dig. Du kan uploade din ansøgning og CV samt relevante eksamensbeviser på vores hjemmeside. Deadline for ansøgning er den 18. august 2022, og vi afholder samtaler løbende i august. Vi opfordrer alle uanset køn, alder, handicap og etnisk baggrund til at søge stillingen.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at ringe til HR-chef Mette Meirup Gregersen på tlf. 3334 4384.

OM HORTEN
Horten er en advokatvirksomhed med over 65 års erfaring og 325 medarbejdere. Vi går til sagens kerne og har modet til at sige tingene ligeud. Det kræver dygtige medarbejdere, som er i stand til at forstå, overskue og gennemskue kundernes muligheder og udfordringer og omsætte det til værdifuld rådgivning. Derfor sørger vi for, at du som medarbejder kontinuerligt bliver udviklet og udfordret – uanset hvor du befinder dig i din karriere. Vores opskrift er mod, åbenhed og fremsynethed funderet i et stærkt og ambitiøst miljø med respekt for mennesker, og hvor den gode stemning råder. For karma er også en lov.