Du får en grundlæggende forståelse af udbudsreglerne samt værktøjer og eksempler, som du kan bruge næste gang, du står over for en udbudsretlig udfordring. Undervisningen har primært fokus på udbudslovens afsnit II, IV og V og gennemføres online.
Som deltager modtager du 18 lektioner fordelt på otte undervisningsgange, hvor teori og praksis formidles af erfarne praktikere. Du får en materialesamling med cases og retspraksis, bliver udbudscertificeret med diplom og får adgang til et alumne-netværk med årlige arrangementer.
Alle undervisningsgange afholdes fra kl. 13.00 til 15.00.
Bliv udbudscertificeret
Kursusforløbet består af:
- Otte moduler
- Praktik og teori formidlet af praktikere
- Materialesamling med cases, retspraksis mv.
- Udbudscertificering (diplom udleveres)
- Adgang til alumnenetværk med årlige arrangementer
På hvert modul vil vi vise konkrete formuleringer på de emner, vi gennemgår.
Program
23. september 2025 – Modul 1: Introduktion til udbudsreglerne
Vi ser på de forskellige retskilder, baggrunden for reglerne, grundprincipperne, hvornår en kontrakt skal i udbud, og hvordan et udbud forløber.
30. september 2025 – Modul 2: Kontrakter og beregning af kontraktværdi
Her gennemgås principperne for beregning af kontraktværdi samt forskellige kontrakt- og indkøbsformer, herunder offentlige kontrakter, rammeaftaler og dynamiske indkøbssystemer.
7. oktober 2025 – Modul 3: Udbudsprocedurer
Vi gennemgår de forskellige udbudsprocedurer – både over og under tærskelværdierne – samt forløbet og de væsentligste forskelle.
21. oktober 2025 – Modul 4: Udformning af udbudsgrundlaget
Modulet fokuserer på de vigtigste dokumenter, kategorier af krav samt formulering af tekniske krav og kontraktkrav.
28. oktober 2025 – Modul 5: Egnethed og udelukkelse
Vi ser på udelukkelsesgrunde, hvilke krav der kan stilles, hvordan kravene håndhæves, samt muligheder for reparation ved fejl i ansøgningen.
4. november 2025 – Modul 6: Konkurrenceparametre og evaluering I
Her arbejdes der med formulering af konkurrencekriterier, valg af point- og evalueringsmodeller samt håndtering af forbehold og afvigelser i tilbuddet.
11. november 2025 – Modul 7: Konkurrenceparametre og evaluering II
Vi gennemgår afslutningen af udbuddet, herunder underretninger og standstill, tilbagekaldelse af tildelingsbeslutning, annullation af udbud samt reglerne for aktindsigt.
18. november 2025 – Modul 8: Klager, sanktioner og kontraktændringer
Afslutningsvist gennemgår vi klager og sanktioner, kontraktændringer – og vi runder kurset af med den store udbudsquiz.
Målgruppe
Alle, som i det daglige arbejder med at gennemføre udbud, eller som måske ikke selv gennemfører udbuddene, men har behov for at kende reglerne.
Praktisk information
- Tilmelding og betaling sker gennem Confrence Manager, og kurserne holdes via Microsoft Teams. Vi sender en e-mail med et link til webinaret, inden kurset begynder. Du behøver kun at tilmelde dig én gang. Herefter får du automatisk en reminder-mail med link og tidspunkt, hver gang vi har et nyt webinar i serien. Bemærk at du via tilmeldingslinket tilmelder dig hele webinarserien.
- Vi gør for god ordens skyld opmærksom på, at alle lektioner bliver optaget, og at der ikke vil indgå personoplysninger om de deltagende personer i optagelserne.
- Du deltager gratis som studerende.
Video og billeder
Vi gør opmærksom på, at der kan blive taget situationsbilleder og optaget video under arrangementet, som kan blive brugt i markedsføringsøjemed.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på event@horten.dk.